środa, 6 sierpnia 2014

tylko błękit wciąga nas... czyli jak uszyć poduszkę mozaikową

Szyjąc kolejną poduszkę mozaikową postanowiłam zrobić kilka zdjęć w trakcie jej tworzenia, może komuś pomoże to w stworzeniu własnej mozaiki...
Najpierw z różnych ścinków ułożyłam wstępną kompozycję oraz wycięłam paski do łączenia poszczególnych elementów - tym razem w kolorze lekkiego błękitu - akurat miałam taką tkaninę i chciałam wypróbować jak to będzie wyglądało.


Paski tnę na odpowiednią długość, aby zszyć ze sobą poszczególne elementy mozaiki. Szycie zaczynam od najmniejszych skrawków łącząc je w większe elementy - np. tak jak niżej najpierw zszywam kawałki przy pomocy poziomych pasków, potem dokładam dłuższe paski pionowe i znów zszywam. I potem już tylko przycinam, docinam, dodaję kolejne elementy, aż otrzymam pożądaną wielkość.








Na koniec przycinam formę do odpowiedniego kształtu, potem pikuję.
Przygotowuję tył poduszki  - przyzwyczaiłam się wszywać zamek kryty.

Po złożeniu  przodu i tyłu poduszki znów wyrównuję krawędzie, lekko zaokrąglam rogi, zszywam razem zygzakiem brzegi, żeby łatwiej było wykonać ostatnią czynność...


... czyli obszycie całości lamówką i gotowe


5 komentarzy:

  1. Świetnie pokazałaś sposób jak taka mozaika powstaje, al czytam że zszywaśz przód wypikowany i tył i dopiero to razem łączy lamówka ??czy dobrze zrozumiałam ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dobrze zrozumiałaś! Po wypikowaniu przodu, przygotowuję tył (na razie zawsze tył jest z zamkiem krytym), składam obie części prawymi stronami na zewnątrz, spinam szpilkami i obszywam boki zygzakiem. Wtedy łatwiej jest obszyć całość lamówką.

      Usuń
  2. Super te poduszki.Według twojego tutoriala zrobiłam swoją żółtą.Technika podobna do crazy patwork.Muszę Ci podziękować za pomysł na pikowanie, bo zawsze mi nie wychodziło, a teraz przepikowałam na lewej stronie tak jak radziłaś i pierwszy raz super wyszło bez prucia.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń