niedziela, 23 lutego 2014

wiosenna poducha

Za oknem już prawie wiosna, tak więc kolejna poducha jest wiosenna - prawie cała zielona. Przy okazji szycia tej poduchy ustaliłam, ile materiału zużywam na uszycie jednej poduchy, bo zamówiłam trochę za mało materiału, i musiałam bardzo uważać podczas krojenia kwadratów i pasków....

Zielonej tkaniny miałam 72 cm na 114, dlatego kwadraty podstawowe musiałam wyciąć nieco mniejsze niż zwykle (24 cm zamiast 25 cm), co nieco utrudniło prasowanie, ale dałam radę. Wycięłam 9 kwadratów po 24 cm  (3 x 3) i został mi kawałek 72 cm x 42 cm. Na przód poduchy potrzebowałam 4 pasy 42 cm x 6 cm, a reszta (42 cm x 48 cm) wystarczyła na tył poduchy (kilka cm było potrzebne na wszycie zamka).






Materiału na ozdobne kwadraty potrzeba niewiele - 84 cm x 7 cm materiału w kwiatki - z tego wycięłam 12 kwadratów 7x7 cm oraz 48 cm z 8 cm kremowego materiału - z tego wycięłam 6 kwadratów po 8 cm, każdy kwadrat przecinam wzdłuż przekątnej i otrzymałam 12 trójkątów.




Dla porządku dodam jeszcze, że do uszycia poduchy zużyłam jeszcze kawałek watoliny, której używam do "wypełnienia" ozdobnych kwadratów, aby osiągnąć niebo trójwymiarowy efekt, nici i zamek długości 50 cm.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz